sundvej.blogspot.com

tirsdag den 15. maj 2012

MORGEN - Sulten?

Når du vågner om morgen skal du gerne føle sult, din mave skal være flad, altså ikke oppustet, og du skal føle dig veludhvilet. Hvis ikke, så kan det tænkes, at du har spist for meget dagen før, at du har spist noget, din mave og tarm ikke bryder sig om, eller du har sovet for lidt i et for varm rum :)

Vi kan være så vant til at proppe maven, fordi vi har lært, at det er en følelse af at have det godt, eller at det er hyggeligt, fx lørdagsslik, at vi kan være blevet så vant til at have ondt i maven, oppustet mave mv. om morgenen at det føles helt naturligt..

Jeg kan til tider opleve, at jeg kan komme til at spise for meget om aftenen.. Det skyldes ofte, hvis jeg ikke har spist regelmæssigt i løbet af dagen, så jeg bare er monstersulten om aftenen, eller fordi jeg har spist foran computeren eller mens jeg har lavet noget andet. Så bliver jeg slet ikke tilfreds, og finder straks noget mere at spise (jeg er en, der har brug for at nyde og smage min mad for at blive mæt :). Hvis jeg først overskrider min mæthedsgrænse, ja så kører det bare derud af - Og pyha... SÅ er jeg også mæt.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar