sundvej.blogspot.com

tirsdag den 17. juli 2012

OPSKRIFTER - Smoothies!

Jeg ved, at der er nogle, der har efterspurgt på gode opskrifter på smoothies. Den opskrift jeg bruger lige nu, handler kun om at få de nødvendige essentielle olier, protein, blåbær og avokado, så det er ikke ret meget en smagsnyder for dem, der lægger vægt på det ;0) Det går dog rent ind hos børnene herhjemme, så er jeg også sikker på de får de kolde olier, hamp, kæmpenatlys- og hørfrøolie og mandelolie - tilsat et håndfuld frosne blåbær, 1 avokado, 1 banan,, mandler, 2 spsk hamp- eller ærteprotein og rismælk.

Det nemt at lave smoothies, når man først kender basen. Det er vigtigt at have noget, der gør konsistensen cremet, fx banan eller avokado (banan er perfekt, da den er sød i smagen. Derefter skal der gerne lidt frosne bær i for at få en kold og mere mere softice-konsistens, Hvis man ønsker en frugt smoothies kan der tilsættes alle former for frugt. Jeg synes dog de bedste frugter til at lave en mild og afrundet smoothies af, er med alle former for meloner, mango, ananas og papaya. Hvis man ønsker en speciel og meget sund smoothies kan man tilsætte krydderurter som bredbladet persille og spinat, ingefær, kanel - kun fantasien sætter grænser <3 Og tilslut skal der tilsættes en væske. Prøv med isterninger og rismælk, soyamælk, mandelmælk, havremælk eller hvad du foretrækker. Jeg anbefaler dog rismælk eller mandelmælk, da de er naturligt søde og milde i smagen :))

Nogle ønsker at tilsætte youghurt, cremefraise, ymer mv., og bare bruge alm. mælk. Til mælken vil jeg dog sige, at den skummer meget, så den er ikke så god til det. Men generelt er jeg ikke meget for mælk og mælkeprodukter :)) Min krop kan ikke særlig godt med for meget mælkeprodukter og desuden mener jeg ikke det er så sundt :) (Hvis der er nogle der ønsker at vide mere om det emne, så skriv og jeg vil lave et indlæg om det og med henvisninger til kilder, hjemmesider, forskning m.m. ;0)

- Når jeg får lavet en anden smoothies end min morgenbooster oven over, så laver jeg et oplæg herinde <3

FIF: Prøv at få dine vitaminer ved at kaste 2 bladsilleri eller andet let grønsager i smoothies. Det er dejligt forfriskende :) Eller lav juicer ved siden af, som du drikker i løbet af din dag (wauw det er opkvikkende og foryngende)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar